Allegro w Kielcach o sukcesie w e-biznesie
2011-03-10 16:39:52 | KielceJuż niedługo w Kielcach szykują się 2 pracowite dni
(26-27 marca) wypełnione po brzegi praktycznymi szkoleniami dla osób zainteresowanych
prowadzeniem biznesu internetowego. Wszystko to w ramach Akademii
Allegro – nowego społecznego projektu nastawionego na edukację Polaków.
Akademia
Allegro, niedawno powołany do życia projekt edukacyjny, przemierza
obecnie Polskę wzdłuż i wszerz szerząc ideę e-commerce i dzieląc się
sposobem na sukces w branży. Projekt nie jest przedsięwzięciem
komercyjnym – doświadczony zespół popularnego portalu aukcyjnego sam
inwestuje w organizację szkoleń opłacając m.in. trenerów, materiały
edukacyjne, wyposażenie, czy wynajem sal. – Chcemy mieć swój wkład w
rozwój branży e-commerce w Polsce, stąd zamierzamy docierać do Polaków w
sposób bezpośredni – mówi Mariusz Wesołowski, koordynator ds. Edukacji
Allegro.
Jednymi ze sztandarowych propozycji oferty edukacyjnej
są Akademia Biznesu Internetowego (ABI) oraz Edukacyjne Spotkania
Allegro (ESA). Znakiem szczególnym pierwszego z projektów jest Truck
Allegro, czyli ciężarówka będąca jednocześnie mobilnym centrum
szkoleniowym naszpikowanym multimediami i sprzętem służącym prowadzeniu
szkoleń. Jednocześnie może się w nim kształcić ponad 30 osób, którym
udostępnia się własne laptopy wyposażone w odpowiednie programy
graficzne i inne. Obecnie ABI szkoli z podstaw prowadzenia sklepu
internetowego mieszkańców województwa mazowieckiego goszcząc w każdym
mieście powiatowym.
Tymczasem ESA skierowana jest do osób już
działających w branży e-commerce i zainteresowanych samorozwojem.
Szkolenia Akademii Allegro wystartują w Kielcach już 26 marca lutego, w
sobotę. –Będą to dwa dni wypełnione warsztatami z takich zagadnień, jak
tworzenie oferty sklepu internetowego, obsługa klienta, ale też problemy
prawne czy obsługa najważniejszych aplikacji optymalizujących sprzedaż –
zachęca do udziału Mariusz Wesołowski.
Akademia Allegro w swojej
działalności edukacyjnej korzysta ze wsparcia specjalistów z różnych
dziedzin związanych z branżą e-commerce. Obecnie w drużynie znajduje się
niemal 20 trenerów będących zarówno ekspertami poszczególnych działów
Allegro, jak i specjalistami z zewnątrz. Należą do nich graficy,
fotografowie, ekonomiści, socjologowie, programiści, informatycy czy
trenerzy komunikacji społecznej.
Uczestnicy ESA oraz innych
projektów edukacyjnych pokrywają jedynie 10% kosztów organizacyjnych,
czyli w tym przypadku ok. 100 zł za 2 dni wypełnione treścią e-commerce.
– Chodzi nam raczej o samodyscyplinę szkolonych osób, czekamy na
uczestników naprawdę zainteresowanych tematem. Ponadto wszystkim
zapewniamy wszelkie niezbędne materiały konferencyjne w formie
drukowanej, jak i elektronicznej – zapewnia M. Wesołowski.
Rejestracji na szkolenie można dokonać na stronie internetowej www.akademia.allegro.pl
Program Akademii Allegro
Wszystkie szkolenia odbędą się w hotelu Łysogóry, ul. Sienkiewicza 78, Koszt: 100 zł/ 18 godzin
Sobota
(08:00 - 08:50) Rejestracja Uczestników
(09:00 - 10:20) Wpływ Internetu na rozwój handlu w Polsce - PRELEKCJA
(Prelekcja
poświęcona najnowszym trendom w handlu internetowym, a także temu, jak w
dzisiejszych czasach usprawnić swój handel o tę właśnie gałąź. Wszyscy,
którzy już prowadzą działalność w Internecie, z pewnością zainteresują
się informacjami na temat skutecznego poszerzania swojej branży; Ci zaś,
którzy w handlu internetowym stawiają pierwsze kroki, usłyszą o kilku
prostych sposobach na zaistnienie)
(10:30 - 11:50) Bezpiecznie w sieci, czyli jak uniknąć oszustw w Internecie - WYKŁAD
(W
dobie zalewu informacji o kolejnych atakach hakerów każdy może zacząć
czuć się niepewnie. Wykład poświęcony bezpieczeństwu pozwoli uczestnikom
przekonać się, jak przy niewielkich nakładach pracy, zachowując kilka
niezbędnych zasad, czuć się w Internecie bezpiecznie)
(12:20 - 13:50) Zasady profesjonalnej i kompleksowej obsługi klienta - WARSZTATY W GRUPACH (ZAAWANSOWANE I PODSTAWOWE)
(Warsztaty
podzielone na dwa poziomy, dla chętnych okazja do zdywersyfikowania
własnej wiedzy w tym temacie, a dla tych, którzy w Internecie już
działają, kilka porad dotyczących tego, jak wybrnąć z tak kłopotliwych
dla każdego sprzedawcy sytuacji, jak reklamacje czy negocjacje z trudnym
klientem)
(14:00 - 15:30) Tworzenie oferty dla Internetu. Copywriting w teorii i praktyce - WARSZTATY W GRUPACH (ZAAWANSOWANE I PODSTAWOWE)
(Warsztaty
z profesjonalnego tworzenia warstwy tekstowej swojej oferty
internetowej. Wykaz najczęstszych błędów na przykładach znalezionych w
Allegro oraz dynamiczne ćwiczenia z przygotowywania tekstu do publikacji
internetowej z pewnością spełnią oczekiwania wszystkich tych, którym
problemy sprawia sam tekst jako nośnik informacji, ale też tych, którym
wydaje się, że lepiej już się nie da)
(16:00 - 17:00) Nowości w Grupie Allegro - PANEL DYSKUSYJNY Z UDZIAŁEM PRZEDSTAWICIELI SERWISÓW GRUPY
(Nowe
funkcjonalności, nowe serwisy, nowe usługi, a więc wszystko, co pojawia
się lub pojawi w przyszłości na najpopularniejszej platformie handlowej
w Polsce. Uczestnictwo w panelu to także świetna okazja do tego, aby
zadać bezpośrednie pytanie przedstawicielom serwisu Allegro.pl)
Niedziela
(09:00 - 10:30) Prawo w Internecie. Rękojmia i gwarancja w ramach transakcji internetowych na przykładzie serwisu Allegro.pl - WYKŁADY W GRUPACH
(Wykład
dotyczący tego, co najbardziej interesuje wszystkich dużych sprzedawców
w Internecie, czyli problemów rękojmi i gwarancji. Dla początkujących
doskonała okazja do zaznajomienia się z podstawami prawa w Internecie)
** Dla zainteresowanych zamiast Rękojmi i gwarancji: "Prawo autorskie w e-biznesie". (Wykład - tylko jedna grupa).
(10:50 - 12:10) Menadżer sprzedaży Allegro.
Najczęstsze pytania, najprostsze sztuczki - WARSZTATY W GRUPACH
(ZAAWANSOWANE I PODSTAWOWE) (Dwupoziomowe warsztaty o tym, jak z
menadżera korzystać, a także o tym, jak wykorzystać jego funkcjonalności
w najlepszy możliwy sposób. Menadżer to wciąż najlepsza aplikacja
Allegro dedykowana tym, którzy gubią się w natłoku prowadzonych aukcji.
Podpowiemy, co zrobić, aby już nigdy nie poczuć dreszczu z powodu
e-maila o treści: „nie otrzymałem jeszcze paczki…”)
(12:15 - 13:45) Tworzenie zdjęć dla potrzeb Internetu - WYKŁAD Z PODZIAŁEM NA GRUPY (ZAAWANSOWANE I PODSTAWOWE)
(Promocje
aparatów fotograficznych prześcigają się w informowaniu o kolejnych
megapikselach. Czy są one niezbędne, aby zrobić dobre zdjęcie na
potrzeby oferty internetowej? Przekonacie się uczestnicząc w zajęciach.
Niezwykle atrakcyjne zajęcia zwykle gromadziły rzesze zainteresowanych
podczas SGA nie mogły zostać pominięte podczas ESA)
(13:50 - 15:20) Obróbka graficzna zdjęć w programie Photoshop Elements - WARSZTATY W GRUPACH (ZAAWANSOWANE I PODSTAWOWE)
(Dla
zaawansowanych i dla niezaawansowanych. Jednym słowem: dla wszystkich.
Zajęcia z obróbki zdjęcia na potrzeby oferty internetowej to propozycja
dla Was, aby oferta wyróżniała się nie tylko zgrabnym, spójnym tekstem,
ale też ciekawą i oryginalną fotografią)
(15:40 - 16:50) Psychologia e-sprzedaży - WYKŁAD
(Podczas
wykładu damy zestaw przykładów, jak w e-commerce stosować wiedzę o
zachowaniach i przyzwyczajeniach Klienta. Wśród bloków tematycznych:
ekscytacja, kompetencja, wzajemność, motywacja. Wśród bohaterów
prelekcji : garnitur, krawat, intuicja, reakcja)
(16:50 - 17:00) Zakończenie
ip