Kursy i szkolenia - Edukacja

Kampania „Kiedy 1+1=3” w Kielcach

2010-06-09 15:46:28 | Kielce

 13 czerwca w Kielcach w ramach III edycji kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa odbędzie się akcja edukacyjna. W namiocie kampanii „Kiedy 1+1=3”, który stanie na Placu Artystów będzie można skorzystać z bezpłatnych porad ekspertów: ginekologa, edukatora seksualnego i położnej, zapoznać się z przewodnikiem po antykoncepcji, a także wziąć udział w quizach edukacyjnych, konkursach i wielu innych atrakcjach.

Inspiracją do powstania Kampanii „Kiedy 1+1=3” były niepokojące statystyki dotyczące nieodpowiedzialnych zachowań seksualnych młodych ludzi, a także niedostateczna wiedza nt. antykoncepcji w Polsce. Badania przeprowadzone w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa przez Centrum Badania Opinii Społecznej* wykazały, że aż 51,7% młodych Polaków uważa, że wiedza nt. życia seksualnego (w tym również środków antykoncepcyjnych), jaką obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca. Młodzi ludzie wiedzę w tym zakresie czerpią głównie od rówieśników – 55,4% i z Internetu - 43,9 %, w dalszej kolejności od nauczycieli - 34,9% i z czasopism młodzieżowych – 32,6%. Jednak w ich oczekiwaniu wiedzę taką powinni dostarczyć im rodzice lub opiekunowie – 72,9%, szkoła – 61,6% oraz lekarz lub farmaceuta – 35,7%. Aż trzy czwarte młodych respondentów przyznało, że lekcje wychowania seksualnego powinny być obowiązkowe.

Również młodociane matki** potwierdziły, że patrząc z perspektywy czasu, ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca. Natomiast „młodociani dziadkowie” **** przyznali, że nie poruszali w rozmowach z dziećmi tematu środków antykoncepcyjnych, a „domowa edukacja seksualna” była pobieżna i nie odpowiadająca potrzebom młodych.

 „Młodzież poszukuje informacji nt. życia seksualnego i antykoncepcji, gdy rodzice nie są w stanie jej zapewnić. Jednakże musi to być rzetelne źródło informacji. Dlatego celem Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa odbywającego się w ramach Kampanii „Kiedy 1+1=3” jest edukacja. Już po raz trzeci chcemy wspomóc młodych ludzi w pozyskiwaniu potrzebnej wiedzy” – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.

W ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa w 5 miastach Polski zaplanowano akcje świadomościowe. Akcja inaugurująca odbyła się 23 maja w Zielonej Górze, w  niedzielę 13 czerwca zawita do Kielc na Plac Artystów.

Podczas akcji w godzinach 12-16:00 w namiocie kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów: ginekologa – lek. med. Agnieszki Gaj,  edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego – Agnieszki Walendzik z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Organizator zapowiada dystrybucję broszur edukacyjnych „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę” oraz zachęca do wzięcia udział w quizach edukacyjnych z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzieli położna – Kazimiera Kołomańska ze Szkoły Rodzenia przy Szpitalu Kieleckim Sp. z o.o. NZOZ św. Aleksandra. Najmłodsi goście kampanii będą mogli uczestniczyć w zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora.

Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS .

„Głównym czynnikiem pozwalającym realizować świadome rodzicielstwo jest wiedza. Bez informacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nikt nie zrealizuje skutecznie swoich planów, szczególnie w tak delikatnej materii jaką jest sfera intymna” – dodaje dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.

Ostatnia akcja edukacyjna w ramach kampanii z okazji Dnia Ojca odbędzie się w Rzeszowie (20.06).

ip

Słowa kluczowe: kampania na rzecz świadomego rodzicielstwa życie seksualne prokreacja antykoncepcja młodzi rodzice
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Polecamy
Letnia Szkoła Giełdowa Go4Poland - trwają zapisy!

Poznaj szczegóły warsztatów, paneli dyskusyjnych i spotkań ze specjalistami!

Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
Zobacz, jak złoÅźyć podanie i zrezygnować ze studiÃłw!
Jak zrezygnować ze studiów? - Wzór podania i skreślenie z listy studentów

Zobacz, jak złożyć podanie i zrezygnować ze studiów!

Wzór umowy najmu
Wzór umowy najmu

Zobacz wzór umowy najmu! Wystarczy uzupełnić dane i gotowe!

Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!
Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!

Najlepsze kierunki studiów realizowane na uczelniach w całej Polsce zostały wyłonione do specjalnego dofinansowania z nowej dotacji projakościowej.